The ice queen and her court

Hej hej!
Som jag hade lovat att det skulle bli under helgen har jag ett "trend-rapport" att ge ut till er, hade bara ingen möjlighet att blogga då, var inte ens uppkopplad till internet! :)
Den speciella kollektionen som jag fokuserar mig på i veckan är Alexander McQueen's höst/vinter kollektion vid namn "The Ice Queen and her court". Det finns tre specifika trender i varje kollektion som man ser massproduceras eller "härmas" av andra.
Den första i denna kollektion är det jag kallar "Black and white with an edge". Färgen och formen är mer tredimensionell och är inte de klassiska svart och vit kombinationerna. Det kan man se på bilderna nedan. Har också tagit med ett alternativt plagg från de vanligaste klädbutikerna om man nu vill följa denna coola trend.
 
Freja Beha öppnade visningen. Till höger: Blus H&M Conscious Collection - 299kr.

 Image 1 of ASOS Dress with Embellished Neck
Denna klänning från asos är kanske inte en exakt kopia, men jag älskar detaljerna vid halsen! <3

 
Vet att
Johanna har en sån jacka från H&M, den passar superbra in på trenden!!!

Många på lookbook har adapterat trenden as well!
H&M Dress NUR KARAATA
H&M Glasses, Black Fur Coat, Club Couture White Lace Dress, Leggings, Acne Pixel Boots, Http://Www.Jaglever.Com
Rachel Marie Jones

Now I really have to sleep! See you tomorrow! <3



Kommentarer
Postat av: Nike♥

Vad tycker du om mina julklapps-tips? Kram och god jul :)

2011-11-30 @ 20:10:56
URL: http://lifewithphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0