House of Night

Jag ville tipsa om en bra vampyrbokserie till er alla. Den heter House of Night och handlar om Zoey Redbird som lever i en likadan värld som vår, fast i deras värld är det normalt att vampyrer existerar, och då menar jag inte de som bor i gravkistor och är rädda för solljus. Hon blir alltså märkt med Vampyrens märke som menas med att hon inom en ganska lång period kommer förvandlas till en vampyr. Hennes vänner och familj överger henne och hon blir sänt till House of Night, en vampyrskola. Det viktigatse av allt för en henne är bara att passa in, inget annat.
I början förstod jag inte så mycket, sen klarnade det upp sig och boken förvandlades till en väldigt spännade och fängslande historia som inte bara passar för fantasy läsare. Många tonåringar kommer troligtvis att känna igen säg lite i berättelsen eftersom det handlar också om överlevnad i samhället som inte accepterar en som en själv.
Den första delen i serien heter "Marked" på engelska och Vampyrens märke på svenska, jag tycker att om man kan läsa den på eng. så ska man göra det, originalspråket är alltid bättre! :)
Den är skriven av en mamma och hennes dotter, så bådas synpunkter förekommer i boken.



Idag vill jag lägga mig tidigare, 6st lektioner är ganska jobbigt så man måste få the beauty sleep för att se ut som bäst för första riktiga lektioner imorgon! :)

God natt till er alla och vi ses med mer inlägg imorrn om jag inte bara lägger ut nåt spontant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0