Boom!

Hej allihopa!
Har tyvärr en dålig nyhet att meddela er. I dag, ungefär vid kl. 18 sprängdes en bomb fylld med spikar och skruvar i den vitryska tunnelbanan i min hemstad,och Vitrysslands huvudstad Minsk. Var såklart väldigt orolig när jag hörde nyheten av pappa, jag har ju släktingar där och vi väntade på att de skulle bli online på Skype så vi kunde få kontakt. Som tur var blev ingen av mina släktingar skadad, min kusin skulle precis åka in till stan men hans kompisar övertalade honom att inte åka, de orkade inte helt enkelt, och min kusin stannade hemma. TUR DET!!! Ungefär 100 människor är skadade och det uppges vara 11 döda. Jag vill bara säga att det som hände i Vitryssland kan hända överallt, det är första gången det händer i mitt hemland, och det är bäst att det inte blir första gången i något annat.
Morgondagen firas som "rymdfärdens dag" i Ryssland och Vitryssland, det var den 12 april 1961(?) som Jurij Gagarin utförde den första rymdfärden i hela världen. Jag vill hedra morgon dagen inte bara för hans enorma insats utan också för de människor som drabbades av den hemska olyckan i tunnelbanan. Låt det aldrig mer bli så i världen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0