Freddie Mercury - 65

Hej på er!
Idag vill jag göra en hyllning till den bästa artisten som någonsin fanns och kommer finnas, Fredie Mercury som skulle ha fyll 65 år idag, solisten i rockgruppen Queen.
Freddie gjorde allt för musiken och hans sånger och verk är på alla sätt gudomliga, jag överdriver inte. Hans passion var så stark att den alltid sken igenom han som en stark solstråle när han var på scen. Jag tror att alla ni har hört låtarna "We will rock you" och "We are the champions" men kanske inte visste att det var Queens låtar, nu vet ni det i alla fall. Här nere kommer tre av mina personliga favoritlåtar från gruppen Queen, de är vad alla sånger behöver vara, förmedla en känsla som får en att tappa andan! :)

Don't Stop Me Now


Another one bites the Dust


Killer Queen

Feddie var kanske annorlunda, men hans röst är oförglömlig. Han var intelligent, begåvad och mycket talangfull.
Freddie Mercury dog den 24 November 1991 av lunginflammation som orsakdes av AIDS. Han kommer alltid bli ihågkommen och hans musik kommer att spelas i all evighet. Vi sörjer dig Freddie... :(
 

I won't be a rock star. I will be a legend.
//Freddie Mercury


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0