Vintagemässan

Var på Vintagemässan i Hornstull igår. Det är en mässa där en massa vintage och second-hand butiker ställer ut.
De tar med sig en del varor från butikerna och all är till salu, allt, allt, allt!!!
Jag och mamma kom dit ungefär kl. 14.00. Vi fick stå i kö för att komma in, man fick en stämpel på handen så att man kunde gå ut och in igen. Vi var där i tre timmar, alltså fram till klockan fem.
Jag såg många plagg som var intressanta som kanske inte hade det rätta priset eller så hade jag mycket av det som jag ville köpa.
Till slut köpte jag ett par jättefina örhängen och en skimrande ring från Stadsmissionen, en av mina favorit utställare på mässan.
Här är bilder på dem:




Stämpeln ser ni på bilden också! :) Går inte bort efter många handtvätt. :)

Dagens tips är att besöka Stockholms Stadsmission i stan. Där kan man hitta riktiga fynd för låga priser. Var inte rädd att köpa något som någon annan har använt förr. Allt är tvättat och omhändertaget på bästa möjliga sätt. Det är bara kul att se hur modet förändras från år till år! :)

Ha en trevlig kväll!
//Marta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0